Проект "Latvijas skolas soma 2019./2020.m.g."

Latvijas skolas soma” ir lielākā valsts simtgades dāvana vairāk nekā 200 000 Latvijas bērniem un jauniešiem. Sākot ar 2018. gada septembri, tās ietvaros ikvienam mūsu valsts skolēnam tiks nodrošināta iespēja izzināt un klātienē pieredzēt Latvijas kultūras un dabas vērtības, iepazīt dažādos laikos Latvijā radītās inovācijas un uzņēmējdarbības veiksmes stāstus.Aktuālā informācija par valsts programmu  -  Iniciatīva "Latvijas skolas soma"https://lv100.lv/programma/latvijas-skolas-soma

Novembrī  Rīgas ģimnāzijas “Maksima” vidusskolēni “Latvijas skolas somas” projekta ietvaros apmeklēja Mākslas muzeju Rīgas Biržu.

Gondola

m2

m5

Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA ēka ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis. Tā celta laikā no 1852. līdz 1855. gadam, atdarinot Venēcijas renesanses palaco formas, kas simbolizē bagātību un pārpilnību. Mākslas muzejs RĪGAS BIRŽA ir kultūras apmaiņas vieta, kur svarīgāka par mākslinieka nacionālo piederību ir izcilība.

b1

Skolēniem bija iespēja apmeklēt Mākslas muzejā RĪGAS BIRŽA (Doma laukumā 6, Vecrīgā) izcilā krievu mākslas skolas gleznotāja Ivana Aivazovska daiļradei veltītu izstādi “Gaismas metafizika”. Izstādes koncepcijas pamatā ir vēlme parādīt meistara dažādu periodu darbus, kuros apgaismojums un gaisma ir galvenais kompozīcijas elements. Ekspozīcijas kodolu veido gleznas no Latvijas, Igaunijas un Ukrainas muzeju kolekcijām, kuras apvieno viena tēma – apgaismojuma variācijas.

Privātās pamatskolas “Maksima” 7.-9.klases skolēni, 12.novembrī apmeklēja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju. Tika aplūkota Latvijas mākslas vēstures kopaina visa 19. un 20. gadsimta garumā. Staigājot no stāva uz stāvu, bija iespēja vairāk uzzināt par muzeja ēkas vēsturi un grandiozo rekonstrukcijas procesu. Pēc ekskursijas notika praktiska darbošanās atbilstoši skolotāju izvirzītajiem uzdevumiem.

Novembrī, Privātās pamatskolas “Maksima”, “Latvijas skolas somas “ projekta ietvaros  1.-8. klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo operu.

MŪSU OPERAI 100

o1

o15

o2

o13

o7

LNOB piedāvāja iespēju aplūkot unikālo 19.gadsimta arhitektūras pieminekli – LNO ēku ar tās neatkārtojamo un krāšņo interjeru. Skolēniem  bija iespēja izstaigāt Operas namu un izzināt teātra vēsturi, kā arī iepazīt tā ikdienu un aizkulises.

Privātās pamatskolas “Maksima” 1.-4.klases skolēni 3. decembrī apmeklēja muzeju «Cepures Pasaule».

c1

c2

c3

c4

c5

c6

Muzejā ir apskatāmas galvassegas, kas vienmēr bijušas tautas tērpa kvintesence – tās atspoguļo tautas tradīcijas un kultūru. Šeit apmeklētājs var iepazīties ar pasaules tautu tradicionālajām cepurēm.

Skolēniem bija iespēja apmeklēt izstādi "Brīnumi no papīra".

Bija iespēja ne tikai iepazīties ar unikāliem šīs izstādes eksponātiem - izsmalcinātiem, aizkustinošiem un vēsturiskiem darinājumiem no papīra, bet arī uzzināt daudzus papīra mākslas tehnoloģijas noslēpumus.

Decembrī, Privātās pamatskolas “Maksima” 4.-8. klases skolēni, apmeklēja Nila Īles mūzikas studiju.

Nila Īles mūzikas studija piedāvā IZGLĪTOJOŠU nodarbību RITMA UN SKAŅU PASAULĒ.

n1

n2

n3

Skolēni guva iemaņas ritmu pasaulē, iepazina un izmēģināja dažādu tautu mūzikas instrumentus (perkusijas), veidoja kopējas muzikālas kompozīcijas.

Perkusijas ir mūzikas instruments, kas rada skaņu piesitot pie tā, pakratot, berzējot vai jebkādi citādāk izraisot vibrācijas. Perkusijas sevī ietver arī netradicionāla veida instrumentus kā piemēram  balsi, ķermeni, (dabā iegūtus materiālus) – riekstus , izkaltētus ķirbjus, kokus, akmeņus, ūdeni ,zirga pakavus utt.

Nodarbības laik skolēni attīstīja koordinācijas spējas, uzdrošināšanos, ieklausīšanās prasmi, spēju sastrādāties komandā, ritma izjūtu, radošo fantāziju, iemaņas improvizācijā, intelektuālo domāšanu.